Головні лікарі Центрів первинної медико-санітарної допомоги Одещини вивчали успішні практики медзакладів

В Одесі 18-19 грудня в рамках проекту “Майстерня успішного лікаря” відбувся шостий тренінг – “26 відтінків успіху сільської медицини Одещини”, який організували працівники Центру здоров’я та комунікацій Одеської облради та Одеського Центру розвитку місцевого самоврядування, створеного за підтримки Програми “U-LEAD з Європою” та Мінрегіону України.

“Трансформація комунальних закладів первинної медичної допомоги у некомерційні підприємства висуває підвищені вимоги до надання нами медичних послуг як з точки зору якості медицини, так і з точки зору сервісу. Оскільки при застосуванні принципу «гроші йдуть за пацієнтом» встановлюється новий новий тип відносин між споживачем послуг, медичними працівниками І Національною службою здоров’я, що забезпечує фінансування державою якісної медичної допомоги. Уже сформовано чіткий перелік медичних послуг на «первинці», який є безоплатним для пацієнтів на рівні об’єднаних територіальних громад, міст і районів”, – зазначив головлікар Балтського центру первинної медико-санітарної допомоги (БЦПМСД) Роман Колонтай.

Як наголосив Колонтай, “у нашому медичному центрі всього 30 відсотків лікарі зараз отримують у вигляді посадового окладу, а решту становлять доходи за рахунок підписаних декларацій. Такий підхід стимулює кожного до вдосконалення фахового рівня і забезпечення медичної допомоги без черг і нарікань з боку пацієнтів. Причому чверть лікарських преміальних отримує медсестра, тому вона теж зацікавлена у найвищому рівні медичного сервісу. Адже невдоволений пацієнт може відмовитись від неякісних послуг”.

Особлива відповідальність, зауважив Колонтай, лягає на дільничних медсестер та завідувачів фельдшерсько-акушерських пунктів, яких ми теж стимулюємо за високу якість медичної допомоги. Усього чинним колективним договором передбачено вісім показників, при забезпеченні яких медперсонал закладів первинної ланки отримує преміальні за свою якісну роботу з пацієнтами груп підвищеного ризику, 100-вакцинацію, відсутність скарг та конфліктних ситуацій тощо.

Ми започаткували систему “індикаторів якості” медичного сервісу, завдяки чому позбуваємось фактів невакцинованих дітей, порушень при виписуванні лікарняних листів і веденні медичної документації, введення електронного запису максимально скоротило черги пацієнтів за послугами, підсумував головлікар Балтського ЦПМСД.

За словами директора Одеської міської дитячої поліклініки №6 Сергія Горіщака, “сервіс і новітні технології стають невід’ємними складовими надання медичної допомоги в умовах реформування системи хорони здоров’я. Саме завдяки такому підходу з року в рік зростає кількість пацієнтів, що обирають наш медзаклад для отримання допомоги”.